V novembru je blagovna znamka Rimmel zagnala globalno kampanjo, kjer opozarja na 55 milijonov žensk, ki so doživele nasilje prek spleta zaradi lepote ali drugačnosti.

1 od 4 žensk je že doživela nasilje prek spleta, kar pomeni, da vsi poznamo vsaj nekoga, ki je bil žrtev spletnega lepotnega nasilja. Lepotno podjetje želi s svojo kampanjo “I will not be deleted“ pokazati prave zgodbe, ki kažejo, da spletno nasilje obstaja in se dogaja na vsakem koraku: večina spletnih blogerjev, modelov, znanih in uporabnikov družbenih omrežij je že doživelo nasilje.

Beauty Cyberbulling je izraz, ki se uporablja v angleščini in za katerega v Sloveniji še nimamo primernega prevoda. Gre za spletno nasilje, kjer je povod za negativno kritiziranje zunanji videz, identiteta, drugačnost in uporaba lepotnih pripomočkov, ki so unikatni zanje. Glede na to, da nimamo slovenskega izraza za 'beauty cyberbulling', lahko vidimo, da gre za novi izraz, ki pa se najverjetneje pojavlja tudi pri nas. Odločili smo se za prevod spletno lepotno nasilje, puščamo pa možnost tudi drugačnega prevajanja.

Rimmel je k sodelovanju povabil 11.000 žensk, starih od 16 do 25 let, ki so v letu 2017 odgovorile na vprašalnik o spletnem nasilju, katerega povod je lepota. Vprašalnik razkriva resen problem, ki ga povzroča tako nasilje nad mladimi dekleti, ki velikokrat zaradi tega občutijo čustvene stiske.

“Lani je bilo 115 milijonov slik izbrisanih z družbenih omrežij izključno zaradi spletnega lepotnega nasilja. Ko smo videli razsežnosti tega problema, smo se odločili, da je odličen čas, da postanemo glas – glas, ki je glasen in jasen ter pravi, da ni v redu kritizirati in sramotiti nekoga, ki želi pokazati svoj pravi jaz,” pravi Ankita Sayal, globalna direktorica digitalnih medijev.

Kampanja ima tri glavne cilje

1Prvi je, da se sproži globalna debata o spletnem lepotnem nasilju skupaj z blogerji in posamezniki z vsega sveta, ki so to že občutili na lastni koži. “Zares si želim biti del te kampanje, ker sovpada z mojimi prepričanji, za katera se tudi borim na družabnih omrežjih. Iskreno upam, da lahko s svojo zgodbo pomagam vplivati in spremeniti ter opozoriti na resen problem,” pravi Ascia Al Faraj, lepotni bloger iz Kuvajta. Globalni ikoni Cara Delevingne in Rita Ora sta prav tako spregovorili o lepotnem nasilju, ki sta ga doživeli na svetovnem spletu. Osebno sta povezani s kampanjo in glasno zagovarjata posameznikovo pravico do samoizražanja ter upata, da bo njuna prepoznavnost prispevala k večjemu dosegu kampanje.

“Zares si želimo izpostaviti, da spletno lepotno nasilje ni v redu. Mislim, da sem pri tej kampanji dobila res odlično priložnost delati z unikatnimi ljudmi. To je nekaj, kar je od nekdaj bil pomemben del moje kariere,” pravi pevka Rita Ora. “Sporočilo, ki ga imam za mlade, ki so bili prizadeti zaradi nasilja, je: sami ste dovolj! Ni pomembno, kaj si drugi mislijo, in niste sami. Moramo si stati ob strani in dvakrat premisliti, preden komentiramo. Problem s spletnim lepotnim nasiljem je, da ljudje lahko napišejo karkoli in se jim ni treba ukvarjati s posledicami. Komentarji, ki sem jih prebrala, so pretresljivi, in grozno je videti, kako lahko besede bolijo,” pravi manekenka in igralka Cara Delevingne.

2Drugi cilj je uporabiti platformo in promovirati koncept individualne lepote: Spletno lepotno nasilje omejuje samo izražanje in ustvarjalnost. “Raziskava potrjuje, da skoraj dve tretjini ljudi, ki so občutili spletno lepotno nasilje, o tem ne govori. Videli smo priložnost, da uporabimo to platformo v prid ozaveščanju in zberemo skupino ljudi, ki imajo pristno zgodbo, povezano z nasiljem,” pravi Sara Wolverson, podpredsednica Rimmel Global Marketinga pri Cotyju.

3Tretji cilj, vendar odločilen, je partnerstvo med Rimmelom in internacionalno neprofitno organizacijo The Cybersmile Foundation, ki je bila večkrat nagrajena in se ukvarja z različnimi oblikami spletnega nasilja. V prihodnjih treh letih bodo tako Cybersmile zagnali Cybersmile Assistant, najsodobnejše orodje, ki bo uporabnikom priporočilo najprimernejši vir pomoči, organizacijo in članke, povezane z njihovim problemom. Tako bodo v letu 2019 lansirali omenjeno orodje v vseh angleško govorečih državah in z daljšim delovanjem bo orodje postalo veliko bolj učinkovito in intuitivno.

Glavna spoznanja raziskave Rimmel:

  • 115 milijonov slik je izbrisanih vsako leto
  • 1 od 4 žensk širom sveta je že bila žrtev spletnega nasilja zaradi svojega videza
  • 65 % jih je potrdilo, da je bila njihova samozavest načeta zaradi spletnega nasilja
  • 11 % ljudi, ki je sodelovalo v raziskavi, doživlja nasilje enkrat na mesec ali več
  • 46 % (ali približno 16,6 milijona) mladih žensk se zaradi spletnega nasilja odloči za uporabo drog ali alkohola, imajo motnje hranjenja ali si škodujejo kako drugače
  • samo 46 % žensk prijavi nasilje
  • 57 % tistih, ki so doživeli nasilje, tega ne povejo nikomur
  • 33 % mladih žensk iz Velike Britanije se počuti, da bo njihov videz izzval spletno lepotno nasilje
  • 51 % jih je povedalo, da so zaradi nasilja prenehali eksperimentirati z njihovim videzom ali oblačenjem

Organizacija THE CYBERSMILE FOUNDATION

The Cybersmile Foundation je večkrat nagrajena neprofitna organizacija, ki se ukvarja s prepoznavanjem vseh vrst spletnega nasilja. Promovirajo raznolikost in vključevanje uporabnikov v varnem in bolj pozitivnem digitalnem svetu. Spodbujajo ljudi, da se ne bojijo pokazati svojega pravega jaza. Z učenjem in promoviranjem pozitivnega digitalnega obnašanja organizacija The Cybersmile Foundation poskuša zmanjšati spletno nasilje in zagotoviti strokovno pomoč in podporo otrokom ter odraslim po vsem svetu.

Fotografiji: Shutterstock

Liza - 48/2018

Članek je objavljen v reviji
Liza - 48/2018

Želite prejemati revijo v svoj nabiralnik?

Naročite se lahko po telefonu 04 511 64 44,
ali preko spletne naročilnice.

Revija je lahko tudi lepo darilo.
Naročite revijo za svoje najdražje ali prijatelje.