Na mladih svet stoji, pravijo, in različni okoljski projekti mladih dokazujejo, da se tudi mladina že med študijem prebuja v želji, da bi naš planet zadihal s polnimi pljuči.

Rok Setnikar in Klemen Puh sta mlada podjetnika, ki sta sklenila ukrepati po svojih močeh – okoljsko problematiko sta povezala z ljubeznijo do oblek ter ulične kulture in mode. Podporo pa iščeta na platformi Kickstarter, saj na njej vsak posameznik lahko prispeva delček v celoto za lepši jutri. O projektu in problematiki tekstilne industrije ter o viziji, kako se lahko v prihodnje ukrepa, smo spregovorili z Rokom Setnikarjem.

Kaj predstavlja projekt 'I AM PANDA'?

Projekt 'I AM PANDA' poskuša pokazati ljudem, da lahko z malimi koraki naredimo veliko za boljši svet okoli nas. V okviru projekta izdelujemo oblačila s poudarkom na organskem bombažu, kar pomeni, da imajo naše obleke certifikat GOTS. Za surovino uporabljamo bombaž, vzgojen brez kakršnih koli pesticidov in kemikalij. Naš cilj v prihodnje pa je tudi izdelovati oblačila iz bambusa, lana in konoplje.

Vaša oblačila ciljajo na potrošnike ulične mode, ki si upajo biti glasni in povedati na glas, kaj jim ni všeč. Tudi vi ste projekt zastavili zelo družbeno odgovorno – nam poveste kaj več o poslovnih spremljevalnih dejavnostih oziroma po čem pa vaš projekt izstopa in zakaj je tako poseben?

Od preostalih na trgu se razlikujemo po dveh stvareh. Pomagamo družinam v Bangladešu, jim omogočamo dostojno plačo in dobre delovne pogoje. Prav tako pri nakupu katerega koli produkta s pomočjo kanadske organizacije 'OneTreePlanted' sadimo drevesa v delih sveta, ki to nujno potrebujejo, in tako rešujemo problem ilegalnega izsekavanja gozdov ter pomagamo ogroženim živalskim vrstam. Poskrbeli smo tudi glede dostave paketov, saj so vsi naši paketi po Evropi dostavljeni CO2 nevtralno.

Kdaj in kako se je ta vaša zgodba sploh rodila in koliko časa ste idejo razvijali?

Vse se je začelo z razmišljanjem, kako bi ljudje lahko v kapitalistični svet, ki ne pozna milosti do narave in delavcev, vnesli vsaj malo sočutja ter začeli inovirati in izdelovati stvari za vsakodnevno uporabo, ki s proizvodnjo ne bi škodovale nikomur. Tako se je počasi začel razvijati projekt 'I AM PANDA', katerega ustvarjava in izboljšujeva več kot leto dni. Uporabila sva svoje izkušnje ter znanje, pridobljeno na Fakulteti za menagement in pravo ter počasi pripeljala projekt proti koncu razvijanja.

Kdo poleg vas še sodeluje pri projektu?

Moj poslovni partner pri tem projektu je Klemen Puh. Seveda pa pri projektu sodeluje še celotna snemalna ekipa, oblikovalec, programer in številni drugi.



Omenili ste, da kot surovino uporabljate bombaž, ki je vzgojen brez pesticidov in kemikalij, v načrtu pa imate tudi izdelavo oblačil iz bambusa, lana in konoplje – kdo bo vaš dobavitelj oz. bodo surovine slovenskega porekla oz. iz katerega konca sveta boste surovino uvažali?

Glede surovin se ne mislimo vezati na Slovenijo, ker se nam zdi to samo izrabljena marketinška poteza. Kar je slovenskega porekla, še ne pomeni, da je dobro. Zato se bomo raje kot na državo proizvodnje osredotočili na kakovost – izdelavo brez dodajanja kemikalij ter seveda najpomembnejše, na dostojne pogoje dela vseh ljudi, vključenih v verigo proizvodnje teh surovin.

Zakaj ste izbrali ravno oblačila, in ne kakšnih drugih izdelkov?

Oblačila smo izbrali zaradi več razlogov. Prvi razlog je, da se na trgu oblačil dogajajo grozovite stvari; od ubijanja in mučenja živali za usnje, izkoriščanja delavcev in otrok, ki delajo v katastrofalnih pogojih za minimalne plače, do tega, da zaradi pridelave surovin za izdelavo oblek, polnih pesticidov in nevarnih kemikalij, ki tako ali drugače postanejo del našega vsakdana. Drugi pa je ta, da sta nama moda in 'street' kultura blizu, saj sva mlada in sva odraščala v takem življenjskem slogu.

S projektom se oktobra predstavljate na Kickstarterju. Zakaj ravno na platformi množičnega financiranja?

Najin prvi korak je bil Kickstarter, saj sva menila, da nama lahko ljudje pomagajo pri boljši in hitrejši uresničitvi najinega projekta.

Kakšen pa je vaš cilj na Kickstarterju?
Cilj je, da bomo nabrali dovolj sredstev za zagon projekta ter potovanje v Bangladeš in tam posneli dokumentarni film o dogajanju in kako mi z oblekami lahko začnemo reševati to problematiko brez samooklicanih neprofitnih organizacij, ki jim je končni cilj vedno samo kapital.



Verjamem, da bo vaša kampanja uspešna … Kakšni pa so vaši dolgoročni načrti in želje?

Pozneje želiva obiskati države, ki imajo težave z ilegalnim sekanjem gozdov, ter dokumentirati tudi to problematiko in predstaviti, kako lahko problematiko izsekavanja gozdov začnemo reševati tudi mi sami.

Besedilo: Metka Pravst // Fotografije: osebni arhiv

Liza - 44/2018

Članek je objavljen v reviji
Liza - 44/2018

Želite prejemati revijo v svoj nabiralnik?

Naročite se lahko po telefonu 04 511 64 44,
ali preko spletne naročilnice.

Revija je lahko tudi lepo darilo.
Naročite revijo za svoje najdražje ali prijatelje.