Bojanino družino spremljamo v projektu Popolne finančne preobrazbe in ji skupaj s strokovnjaki pomagamo na novo življenjsko pot brez finančnega stresa. 

Trenutno so pod drobnogledom njeni izdatki, kjer pa pomemben del pomenijo tudi stroški za oba avtomobila. Kako jih čim bolje oklestiti, avto pa kljub temu ustrezno vzdrževati, smo povprašali vodjo servisne dejavnosti AMZS Jurija Kočarja. Spomnimo se Bojanine zgodbe … Bojana je trenutno brezposelna, zato ji intenzivno pomagamo iskati zaposlitev, hkrati smo pod drobnogled vzeli izdatke družine. Eden večjih stroškov vsakega družinskega proračuna pa so običajno tudi avtomobili, zato smo se za pomoč in po nasvete obrnili na Jurija Kočarja, vodjo servisne dejavnosti na AMZS (bodimo iskreni – ženske se res ne spoznamo prav dobro na avtomobile.

Skrb za dva avtomobila

Bojana ima skupaj z možem v lasti dva avtomobila, in sicer Fiatov punto, letnik 2007, ki ga ocenjuje na vrednost okoli dva tisočaka, ter družinski avto Mazda 6 karavan, letnik 2009, ki je tudi v odličnem stanju, redno servisiran pred zimo. Lani so na njem opravili velik servis, ima okoli 261.000 prevoženih kilometrov, vreden pa naj bi bil okoli šest tisočakov. Letno za redni servis za punta porabijo približno 150 evrov, običajno še manj, za mazdo pa okoli 300 evrov. Kaj pa glede porabe? Punto porabi okoli 5,5 do šest litrov goriva na sto kilometrov, mazda pa približno enako.

Avtov se ne splača menjati!

Kdaj zamenjati vozilo, je seveda popolnoma subjektivna odločitev, na katero imajo glavni vpliv finančno stanje lastnika, starost vozila, z vzdrževanjem povezani stroški in pa varnostni ter ekološki pomisleki, nam je pojasnil g. Jurij Kočar in dodal: “Stroški vzdrževanja vozila seveda naraščajo s starostjo in dotrajanostjo posameznih sklopov vozila. Glavna dejavnika preprečevanja višanja stroškov vzdrževanja pa sta v prvi vrsti pravočasno in ustrezno servisiranje ter način uporabe vozila. Glede na vse okoliščine meni, da je odločitev Bojanine družine, da obdrži oba avtomobila, prava. Kakšen nepredvideni servisni poseg pa, glede na starost in prevožene kilometre, seveda ni izključen. Tudi poraba obeh vozil je povsem primerna, jo pa lahko z ekonomično oziroma ekološko vožnjo za določen odstotek še zmanjšajo. Porabo namreč povečuje agresivno pospeševanje oziroma zaviranje, uporaba klimatske naprave in še kaj.”

Kaj pa servisi?

Glede servisov strokovnjak AMZS meni, da ima Bojanina mazda po navodilih proizvajalca redni servisni pregled vsakih 12 mesecev oziroma vsakih prevoženih 20.000 kilometrov. Povprečna ocena stroška rednega servisa je okoli 230 evrov, kar je sicer za 70 evrov manj, kot dejansko plačuje Bojana. Punto ima enak redni servisni interval kot mazda, povprečna cena servisa pa znaša okoli 130 evrov. To pomeni, da je tudi tukaj desetak ali dva rezerve.

Kako pa je glede stroškov večjega servisa obeh avtomobilov? G. Kočar pravi, da se cena menjave pogonskega jermena za mazdo se giblje okoli 500 evrov, za manjšega pa okoli 200 evrov. Za mazdo je predvidena menjava vsakih 120.000 kilometrov, ne glede na starost. Fiat za punta predvideva menjavo pogonskega jermena vsakih 120.000 kilometrov oziroma na pet let. Predvidene menjave se je treba držati, saj se le tako izognemo okvaram, ki so praviloma bistveno dražje.”

Predelava na plin?

Bojano pa je zanimalo, ali se jim morebiti splača mazdo predelati na plin in koliko bi znašala takšna investicija ter kdaj se povrne. Mož namreč pri vožnji v službo in nazaj dnevno opravi okoli 150 kilometrov. Zdaj, ko je sezona, pa gredo kdaj kakšen vikend še na morje, zato bi se jim takšna naložba morebiti izplačala. Strokovnjak na tem področju, g. Kočar, nam je zaupal, da vgradnja plinskega sistema v njeno vozilo na dizelski pogon ni smiselna. Prvi razlog je cena vgradnje plinskega sistema, ta je bistveno višja od vgradnje sistema v vozila na bencinski pogon. Drugi ključni razlog pa je zelo nizek prihranek pri vožnji, le okoli pet odstotkov. Doba, v kateri bi se investicija povrnila, je tako po njegovem mnenju predolga, zato se tovrstna predelava zaenkrat ne izplača.

Zaključek

Bojanina družina ima avtomobila, ki bi ju bilo škoda menjati. Imajo pa nekaj deset evrov še v rezervi in jih lahko prihranijo pri servisih in pnevmatikah. Pomembno je, da jih še naprej redno vzdržujejo.

Specialistka za financiranje in osebni proračun v podjetju Vezovišek&partnerji strankam pomagam pripraviti individualni načrt financiranja in namesto njih krmarim mimo finančnih pasti ter poskrbim, da se varno zadolžijo. V reviji Liza svetujem in odgovorjam na vaše vprašanje, ki mi ga pošljite na elektronski naslov ana@financnirecepti.si. Več o podjetju Vezovišek&partnerji na: www.vezovišek.si

 

Liza - 23/2018

Članek je objavljen v reviji
Liza - 23/2018

Želite prejemati revijo v svoj nabiralnik?

Naročite se lahko po telefonu 04 511 64 44,
ali preko spletne naročilnice.

Revija je lahko tudi lepo darilo.
Naročite revijo za svoje najdražje ali prijatelje.