Morda imamo odrasli napačen občutek, da so popoldanske dejavnosti le za otroke.

Narobe, tudi odraslim bodo hobiji pomagali, da se bodo vsak dan nekaj naučili in malce predramili svoje možgane. Poiščite svojo strast, mi pa vam bomo poskušali pomagati z nasveti, kaj bi bilo najbolje za vaše možgane.

1. Redno meditirajte

Meditacija pomaga zmanjšati stres in vam pomaga, da se lahko osredotočite nase. Redna meditacija vpliva na naše delovanje telesa, saj naj bi zmanjšala porabo kisika, izboljšala učinkovitost izmenjave plinov v pljučih, upočasnila srčni utrip in ritem dihanja, znižala krvni tlak, izboljšala pretok krvi in celo delovanje imunskega sistema. Njen učinek naj bi bil blagodejen tudi pri predmenstrualnem sindromu. Redna meditacija nam tudi pomaga, da imamo boljšo kontrolo sami nad seboj.

2. Raznovrstna kuhinja

Veliko ljudi meni, da je kuhanje le potrata časa in se mu želijo čim večkrat izogniti. A namesto tarnanja raje poprimite za kuhalnico in poskusite skuhati kaj novega. Kuhanje je zelo ustvarjalno delo, kjer močno sodeluje bolj kreativna ali desna polovica možganov.

3. Igrajte na inštrument

Glasba je zagotovo eden od največjih radosti in ugodij človeka. Dokazano je, da glasba stimulira možgane in niti ni pomembno, ali jo igramo sami ali jo le poslušamo. A učenje nove veščine – igranja na inštrument – vas bo naučilo potrpežljivosti in zbranosti pa tudi vztrajnosti. Učenje inštrumenta močno izostri vašo koncentracijo.

4. Strastno berite

Saj to za vas zagotovo ni nekaj novega – branje dviguje raven inteligence, predvsem pa širi obzorja in bogati besedni zaklad. Še najbolje je, da berete vse zvrsti po vrsti, od fikcije do biografij in antologij. Morda lahko začnete s knjigo Pogodba Mojce Širok, ki je odličen kriminalni roman. Opisuje raziskovanje zakulisnega dogajanja iz novic črne kronike, ki nas odpelje v osrčje mafijskega dogajanja.

5. Učite se novih jezikov

Zagotovo se odraslim ni lahko učiti novega jezika, a se je vredno potruditi, saj možgani prav zacvetijo. Proces učenja novega jezika zajema analizo, učenje slovničnih struktur ter novih besed, kar je zelo blagodejno za vašo inteligenco in zdravje možganov.

6. Redno migajte

Zdravo telo je zagotovilo za zdrave možgane, saj so možgani konec koncev le najbolj pametna mišica v vašem telesu. Gibanje prav tako pomaga pri sproščanju in izboljša spanec. Boljša cirkulacija pomeni tudi povečano delovanje možganov. Prav tako je super za možgane, da izberete kakšen šport, ki zahteva malo razmišljanja – na primer tenis, odbojko, namizni tenis, košarko ...

8. Zapišite čustva

Pisanje vam prinese veliko dobrega – lepe spomine, zanimive zgodbe in seveda tudi pili inteligenco. Seveda pisanje izboljša tudi vaše jezikovne sposobnosti in besedni zaklad. Vsak dan si zapišite le nekaj stavkov, kaj ste delali in za kaj ste hvaležni. Morda boste počasi začeli celo pisati svoj blog.

9. Odkrivanje novih krajev

Potovanje ni samo način preživljanja počitnic in preganjanje dolgčasa. Potovanja lahko zares odlično vplivajo na vaše možgane. Na potovanjih tudi lažje pozabimo na vsakdanje skrbi, saj stopimo ven iz rutine ter se osredotočimo na povsem druge stvari.

Foto: Shutterstock

Liza - 23/2018

Članek je objavljen v reviji
Liza - 23/2018

Želite prejemati revijo v svoj nabiralnik?

Naročite se lahko po telefonu 04 511 64 44,
ali preko spletne naročilnice.

Revija je lahko tudi lepo darilo.
Naročite revijo za svoje najdražje ali prijatelje.