Po navadi so razlogi, zakaj se ne morete znebiti špeha s trebuha, veliko bolj komplicirani, kot se zdi na prvi pogled.

Celo ko trenirate in pazite na prehrano, obstaja kar nekaj razlogov, ki vam lahko stojijo na poti do ravnega trebuha. Naj vam naštejemo 10 razlogov, zakaj na plaži niste tako vitki, kot ste si želeli, pa čeprav ste zato močno garali in se odrekli marsikateri dobroti.

Stres

Eden od glavnih razlogov za nabiranje nezdravih maščob na trebuhu je stres, zato je pametno, da malo ustavite svoj tempo življenja in znižate nivo stresa. Kortizol – hormon stresa – ima veliko vlogo pri nalaganju maščob na trebuhu. Saj veste, stres ima veliko vzrokov – služba, otroci, mož, finančne in ljubezenske težave ... Nekateri predlagajo vsakodnevno meditacijo in izvajanje joge. Joga pomaga pri zniževanju stresa v telesu, saj ustavlja negativne misli in nas polni s pozitivnimi.

Sladkor

Sladkor je velik sovražnik vitkega trebuha. Hrana, ki vsebuje veliko sladkorja, vpliva na trdovratne maščobe, ki se jih je zelo težko znebiti, tudi če pazite na kalorije in zdravo prehrano. Zato raje posegajte po pustem mesu in zelenjavi, za posladek pa si privoščite oreščke in avokado.

Nosečnost in porod

Takoj po porodu je zelo pomembno, da razmišljate predvsem o dojenčkovem in svojem zdravju ter se nikakor ne obremenjujete s kilogrami in trebuhom. Povsem normalno je, da vam trebuh lepo počasi izgineva, saj je tudi rasel devet mesecev. Hormonom moramo dati dovolj časa, da se umirijo, prav tako trebušnim mišicam, da se vrnejo na svoje mesto. Ko otrok malo zraste, pa le pojdite na kakšno ponosečniško telovadbo. Liza ima odlične izkušnje s trenerko Nušo Repovž, ki jo najdete na www.gibajzibaj.si.

Napihnjenost

Če imate napet trebuh, krče, prebavne motnje in pline, potem to pomeni, da jeste hrano, ki vam enostavno ne paše. Morda ste celo intolerantni za gluten ali laktozo. Pomembno je, da ugotovite, kaj vas napihne in po kateri hrani se ne počutite dobro. Včasih pa se morate le izogniti kakšnim kombinacijam, na primer sadju po kosilu ali mleku v kavi.

Samo trebušnjaki ne pomagajo

Klasične vaje za trebušne mišice naj bi odlično odpravile odveče zaloge okoli pasu, a v resnici to ni tako enostavno. Za manjši trebuh morate spremeniti tako hrano kot razmigati življenje.

Premalo mišic

Veliko žensk se brani vaj z utežmi, ker se bojijo prevelikih mišic in nabite postave. A dejstvo je, da mišičasto telo porabi več kalorij kot nemišičasto. Torej, kaj je lepšega kot kurjenje maščob, medtem ko gledamo televizijo.

Strah pred maščobo

Nutricionisti vse večkrat poudarjajo, da naj se ljudje nehajo bati mastne hrane. Dobra maščoba v zmernih količinah prav nič ne škodi ne vašemu zdravju ne stasu. Uživajte mastne ribe, avokado, maslo, oreščke ... vse to so živila, ki vas bodo za dlje časa nasitila.

Kaj bolj resnega

Če se nikakor ne morete znebiti maščob okoli trebuha, čeprav redno trenirate, pazite na prehrano in niste razvili nobene alergije na prehrano, potem je morda res čas, da greste do zdravnika. No, tudi hormoni močno vplivajo na razporeditev maščob po telesu, zato imajo ženske v menopavzi veliko več težav z odvečno telesno težo kot prej.

Premalo spanca

Zanimivo, morda niti ne boste verjeli, ampak tudi pomanjkanje spanja negativno vpliva na nivo kortizola v telesu. Pomembno je, da rešite vzrok nespečnosti, in da najdete najboljši način, kako se sprostiti pred spanjem. Naša dva predloga sta: joga za boljše spanje ter dobra knjiga.

Preveč treninga

Spet omenjamo eno od stvari, ki se vam bo morda zdela čudna, a tudi preveč treninga ni najbolje za naš trebuh. Preveliki fizični napori spremenijo ravnotežje kortizola. Namesto napornega kardiotreninga vam priporočamo kratke HIIT treninge – intervalne treninge z visoko intenziteto, ki pospešijo metabolizem.

Liza - 31/2018

Članek je objavljen v reviji
Liza - 31/2018

Želite prejemati revijo v svoj nabiralnik?

Naročite se lahko po telefonu 04 511 64 44,
ali preko spletne naročilnice.

Revija je lahko tudi lepo darilo.
Naročite revijo za svoje najdražje ali prijatelje.