Naše življenje se deli na štiri dele: delo, zdravje, socialno okolje in nas same. Vse je v redu, če med njimi vlada harmonično ravnovesje.

Takrat smo srečni in zdravi. Vendar ne pozabimo, da živimo v hektičnih časih in za to prepogosto plačujemo visoko ceno. Vse bolj se brišejo meje med zasebnim in poklicnim, med stresom in umirjenostjo, vse to pa ima posledice. Glede na izsledke več študij skoraj polovica evropskega prebivalstva navaja, da je služba njihov stresni dejavnik številka ena. Zaskrbljujoče je, da so ženske še bolj dovzetne za stres, poleg tega pa na številne prevzamejo še skrb tudi za vsa domača gospodinjska dela.

Kako lahko spet najdete ravnovesje? Za začetek z naslednjimi tremi metodam:

Kineziologija

Ta metoda iz tradicionalne kitajske medicine ponovno vzpostavi telesno, energetsko in duševno ravnovesje. Predpostavlja, da naša življenjska energija teče skozi meridijane in prav blokade teh lahko vplivajo na naše neravnovesje. Izvede se mišični test in tako kineziolog ugotovi, kje zastaja blokirana energija. Sproži jo z masažo refleksnih točk, sprostilnimi tehnikami, gibanjem, naravnimi zdravilnimi sredstvi ali spremembo prehrane. Že samo mišični test lahko stimulira energijski pretok in aktivacija energij je takoj občutna. Po 5–10 obiskih se naučite določenih vaj, ki jih lahko izvajate tudi doma.

Vaja: Za jutranjo spodbuditev pretoka energije si dlan položite na popek. Z drugo dlanjo si nežno masirajte del pod ključnico in nato točke pod in nad vašimi ustnicami. Nato si nežno pregnetite še spodnji del hrbtenice.

Očesna sprostitev

Naše oči in sposobnost vida reagirajo negativno na stres in pozitivno na vaje sproščanja. Oči so vsak dan izpostavljene stresu na delovnem mestu, časovnim rokom in delu za računalnikom. Pridruži se še čustveni stres, na primer po ločitvah, zaradi skrbi za ostarele starše ... Vaje dr. Batesa so osnova za številne danes znane metode sproščanja oči.

Vaja: Najlažja vaja za sproščanje oči je zehanje, ki odpre čeljustni sklep, sprosti očesne mišice, poglobi dihanje, možgane in oči oskrbi s svežim kisikom in tako spodbudi tvorjenje solzne tekočine. Nato eno roko iztegnite naprej in jo počasi v navzdol segajočem polkrogu izmenjaje zanihajte od desne na levo in spet nazaj. Oči naj sledijo premiku roke, glave pa ne premikajte. Nato si toliko časa drgnite dlani, da bodo tople in jih položite na oči. V tem položaju ostanite toliko časa, dokler se ne zaveste popolne teme.

Meditiranje in dihanje

Dihanje je ključ do sprostitve, saj ima neposredno povezavo z živčnim sistemom in našim duhom. Je edina funkcija v vegetativnem živčnem sistemu, na katero lahko zavestno vplivamo. In to lahko tudi izkoristite: globoko, zavedno dihanje lahko prekine stresne reakcije in deluje kot nekakšna notranja zavora. Ko se umirite, zaprete oči in opazujete svoje dihanje, boste avtomatsko začutili, da obstajate tukaj in zdaj.

Vaja: Sedite zravnano in sproščeno, hrbet naj bo raven, oči zaprte. Vdihnite in izdihnite. Posebej bodite pozorni na točko, v kateri se vdih spremeni v izdih. Izdih naj bo dvakrat daljši kot vdih. Pri vdihu pomislite na sproščanje, pri izdihu pa na napenjanje. To ima zelo pomirjujoč učinek.

Kopel

Topla kopel pred spanjem nam pomaga, da se sprostimo in hitreje zaspimo. Za dodaten pomirjujoč učinek lahko v kopel dodamo zelišča ali eterična olja. Lahko se odločimo za sivko, ki sprošča telo in mišice, ali pa kamilico, ki deluje pomirjevalno. Vendar pa se izogibajmo kopeli tik pred spanjem – najbolje je, da si jo pripravimo približno 30 minut pred spanjem. Prav tako je pomembno, da si ne natočimo prevroče vode ali predolgo ostanemo v kopeli. To namreč zviša našo telesno temperaturo in zato težje zaspimo.

Hitra sprostitvena tehnika

Izvajamo jo lahko dobesedno kjerkoli. Hitro sproščanje je primerno v situacijah, ko nimamo časa in potrebujemo zbranost. Takrat torej globoko vdihnemo zrak s trebušno prepono ter močno stisnemo vse mišice in mišične skupine na telesu za približno 10–15 sekund, nato pa počasi izdihnemo in hkrati sprostimo mišice.

Lisa - 12/2014

Članek je objavljen v reviji
Lisa - 12/2014

Želite prejemati revijo v svoj nabiralnik?

Naročite se lahko po telefonu 04 511 64 44,
ali preko spletne naročilnice.

Revija je lahko tudi lepo darilo.
Naročite revijo za svoje najdražje ali prijatelje.