Seveda ste simpatični. Obstajajo pa tudi ljudje, ob katerih nam srce kar poleti.

Ti so kot pravi sončki, ki jih imajo radi vsi ljudje. Od partnerjevih prijateljev do sodelavcev, tašč in tastov pa vse do prodajalk. Vstopijo v prostor in hop: pridobijo vse simpatije. Mogoče pa poznajo teh 12 namigov.

Bi bili tudi vi radi taki? Dobra novica: potrebujete le nekaj socialnih veščin, tako imenovano čustveno inteligenco, in že boste postali bolj simpatični.

1 Očesni stik

Ljudje se ob srečanju z drugimi ljudmi najprej vprašamo, ali lahko temu človeku zaupamo. Kdor gleda navzdol, izkazuje negotovost. To ni ravno dobra osnova za zaupanje. Pomembno je torej, da sogovornika gledate v oči – in da ta stik tudi vzdržite. Pogled je najučinkovitejša metoda za izžarevanje kompetence. Tudi študije dokazujejo, da ljudi, ki sogovornika gledajo v oči, doživljamo kot inteligentnejše.

2 Nasmeh

Nikoli ne podcenjujte učinka nasmeha. Ta takoj poskrbi za občutek topline in bližine, zadržanost pa se kar stopi. Poleg tega ljudje nezavedno odražamo svoje vedenje. Če je naša telesna govorica pozitivna in se toplo nasmihamo, se to direktno prenese naprej in se v enaki obliki tudi vrne.

3 Pokažite navdušenje

Kdor se smehlja in ob tem izžareva še navdušenje in energijo, ima vse lastnosti, ki jih poznamo pod imenom karizma. Navdušenje pa je tudi nalezljivo.

4 Mobilnik pustite v torbici

In tam naj tudi ostane, dokler ni konec vašega pogovora ali kosila. Pozornost in iskreno zanimanje takoj prebudijo simpatije. Če pa imate mobilnik kar naprej v roki in gledate na zaslon, sporočate ravno nasprotno.

5 Ljudi kličite po imenih

Ni si ravno lahko zapomniti vseh imen novih ljudi. Potrudite se! Zapomnite si imena ljudi in tako pokažite pozornost in spoštovanje – ljudje znajo to ceniti. V pogovoru ime tudi večkrat omenite: "Kot je povedal Aleksander," "Sem Elzinega mnenja," ali pa tudi: "Kaj pa ti misliš, Maja?"

6 Dobro prisluhnite

Prisluhnite, ko drugi govorijo – in to resnično. Aktivno poslušanje sestavljajo štirje koraki: poslušanje, interpretiranje, vrednotenje in odgovarjanje. Najprej torej zberite vse informacije, preden si ustvarite mnenje in podate odziv.

7 Delite komplimente (brez prilizovanja)

Prilizovanje se zelo hitro odkrije. Iskreni komplimenti pa razveselijo – in takoj poskrbijo za simpatije. Če vam je težko izreči pohvalo, pomaga zastavljanje vprašanj, ki dajo osebi občutek, da so pomembni in dragoceni. Pogovor začnite z na primer: "Ti veliko veš o družbenih omrežjih, kajne?" Ali pa: "Ali veš, zakaj vedno dobim obvestilo o napaki?" Na ta način bo imel vaš sogovornik občutek, da ga potrebujete.

8 Preskočite kramljanje

Kramljanju, torej pogovoru izključno v namen konverzacije, se lahko odpoveste, če bi radi naredili simpatičen vtis. Če želite skleniti prijateljstvo, morate biti malce bolj ustvarjalni. Morda z osebo nista doživeli istih stvari – delita pa si iste občutke. Če želite najti skupne interese, morate spregovoriti o stvareh, ki v sogovorniku vzbujajo podobna čustva.

9 Ne pritožujte se

Simpatija je pozitivno čustvo. Če torej pripovedujete o negativnih stvareh, se ljudje v vaši bližini ne bodo dobro počutili. Ko torej spoznate nove prijatelje, nikar ne pripovedujte o pokvarjenem dopustu, slabi hrani ali pa težkem položaju v službi. Pripovedujte raje o stvareh, ki vas veselijo.

10 Soudeležba drugih

V skupini bodite pozorni na to, da so vsi vključeni in se ne počutijo izključene. Vsakemu dajte občutek, da je del pogovora in da del pozornosti pripada tudi njemu. Če neko osebo stalno prekinjajo med pogovorom, ji pomagajte: "Suzana, si ravno hotela nekaj reči?"

11 Pazite na telesno držo

Stojte in sedite vzravnano. Slaba drža, prekrižane roke in nekoliko vstran obrnjena glava signalizirajo odklon. Tako vas bodo ljudje imeli težko radi. Bolje: med sedenjem se nagnite nekoliko naprej in tako pokažite pozornost.

12 Pravilen zaključek pogovora

Vaše zadnje besede v pogovoru sogovorniku pustijo vtis, ki traja. Zato jih izberite kar se da premišljeno. Zelo dobri zaključki so: "Resnično me veseli, da sem te končno spoznala." Ali pa: "Upam, da boš uživala še preostanek dneva!" Ali pa: "Hvala za pogovor, zdaj imam kar nekaj snovi za razmišljanje."

Liza - 27/2017

Članek je objavljen v reviji
Liza - 27/2017

Želite prejemati revijo v svoj nabiralnik?

Naročite se lahko po telefonu 04 511 64 44,
ali preko spletne naročilnice.

Revija je lahko tudi lepo darilo.
Naročite revijo za svoje najdražje ali prijatelje.