Vrtiljak, imenovan življenje, je lahko zahtevna reč …

V enem trenutku ste na vrhu, v naslednjem pa tam, kjer ste začeli. Ta nepredvidljivost je dejavnik, ki nas lahko mentalno in čustveno zelo izčrpa. Ko vam življenje prisoli zaušnico, je pomembno, da si znate vzeti čas zase in bližnjim dovoliti, da vam pomagajo.

To, da ste si vzeli čas zase, ne pomeni, da ste vrgli puško v koruzo pri sledenju svojih ciljev, ampak da si morate zaceliti notranje rane. Oseba, ki se dobro pozna, bo hitro zaznala, da je zašla v napačno smer. Kaj pa tisti, ki ne prepoznajo opozorilnih znakov izčrpanosti? Zagotovo jim bo prav prišel njihov opis, ostalim pa naj služi kot opomnik, da si je vedno treba prisluhniti. Pa začnimo.

1. Hitro se razburite

Ker ne čutite nobenega upanja, se hitro odzovete na dogodke v okolici – običajno z razburjanjem - kar pa vas izčrpava. Zato bi najraje pobegnili in se skrili pred zunanjim svetom. Nikar. Raje se osredotočite nase, vprašajte se, zakaj doživljate tak odziv. Morda boste zadevi prišli do dna in jo uspeli odpraviti.

2. Vaš nivo motivacije je na najnižji točki

Prepričani ste, da ne morete opraviti svojega dela. Skušate pridobiti motivacijo, ki jo potrebujete. Cilji, ki so vas nekoč spodbujali k delu, nimajo več pravega učinka. Če je tako, bodite prizanesljivi do sebe. Ne očitajte si. Navdih je povsod okrog nas – zaznali ga boste takrat, ko boste to še najmanj pričakovali.

3. Pogosto vas zajame občutek tesnobe

Vsi ga poznamo, a pri ljudeh, ki so preveč izčrpani, je občutek tesnobe še bolj izrazit. Začenja se pojavljati na dnevni ravni. Treba pa je vedeti, da se vam ga ni potrebno bati – osredotočite se nase in na svoje notranje celjenje, nekaj časa preživite v samoti in skušajte ugotoviti, kaj je tisto, kar potrebujete v svojem življenju.

4. Imate težave z nespečnostjo

Močan občutek izčrpanosti lahko povzroči nespečnost, saj si nikakor ne morete umiriti misli, ki se vam podijo po glavi. Nespečnost postane del vašega vsakdana, to pa je zelo nezdravo. Najboljše bo, da pred spanjem nekaj časa namenite telesni dejavnosti in opravkom, ki vas bodo fizično utrudili. Morda boste lažje zaspali – če vam uspe odpraviti to težavo, vam bo zagotovo uspelo premagati še kakšno drugo oviro.

5. Vznemirjajo vas malenkosti

Ker ste v stanju izčrpanosti tudi preveč občutljivi, dogodke iz okolice zaznavate še bolj intenzivno in se zaradi njih tudi vznemirjate. To pa vas žalosti, saj dobro veste, da običajno niste taki. Ne dopustite si, da bi trpeli. Vzemite si čas zase in vnovič sestavite svoj svet, ne glede na to, kako težko je. Rezultat bo vreden vašega truda.

6. Pogosto se vam vrti, čutite pa tudi slabost

Eden izmed največjih simptomov izčrpanosti je zagotovo vrtoglavica. Ko oseba preživi psihični zlom, se to odraža na njenem fizičnem počutju. Zato je treba delovati preventivno – stvari vzemite v svoje roke. Če jih je boste vi, jih ne bo nobeden drug.

7. Pogosto vam gre na jok

Ko preživljate slabe dneve, se zdi, da se je ves svet zarotil proti vam. Zelo ste občutljivi, na rob joka vas spravi že najmanjša stvar, celo nedolžna šala. Ko smo izčrpani, izgubimo moč za odzivanje v zahtevnih situacijah in za soočanje z vsakdanjim stresom. Edini mehanizem, ki ga naše telo pozna za čiščenje duše in telesa je jok. Zato tudi ni nič nenavadnega, da ste na robu smrkanja.

8. Postanete otopeli

Čez nekaj časa se vam zdi, da ste preprosto otopeli – ne počutite se ne slabo in ne dobro. To je faza, v kateri oseba izgubi upanje, da bo kdaj bolje. Nikar si ne dovolite, da bi zapadli v to fazo.

Ko ugotovite, da se ne počutite dobro, stopite korak nazaj in poskrbite zase. Zacelite si rane in se pomirite. Zavedajte se, da je najprej treba poskrbeti zase – vse ostalo bo že počakalo.