S temi namigi boste v trenutku razvedrili prepirljivo ozračje – brez solza, bolečih besed ali treskanja vrat.

Vsak partnerski odnos pozna prepir. Tako kot vsaka družina ali prijateljski odnos. Prepir se lahko v najhujšem primeru konča z molkom, v veliko primerih pa s kričanjem in solzami. Pomaga, če se držite koristnih napotkov.

Sprehod

Ko letijo iskrice po zraku, pojdita na sprehod na sveži zrak. Znanstveniki so odkrili, da sinhrona hoja ali tek izboljšujeta razpoloženje. Poleg tega se bosta domov vrnila ustvarjalnejša in bosta hitreje našla rešitve in kompromise.

Ne osebno

“Tako trmast si”, “Tako občutljiva si” – taki stavki se pogosto slišijo med prepiri. In so naravnost usodni. Za naše ljube je zelo boleče, kadar kritiziramo njihovo osebnost. V najslabšem primeru si misli: slab/a sem, in to se ne bo tako hitro spremenilo. Nekdo, ki se ga označuje z grdimi besedami, tudi ne bo ravno pripravljen na kompromis. Rešitev: izognite se kritiziranju. Vaš partner se ne bo čutil napadenega in bo tudi sam lažje odpravil težavo, ki mu jo očitate.

Sporočila v prvi osebi

'Ti' stavki v prepiru večinoma zvenijo kot očitki ali žaljivke, ki vse skupaj samo še poslabšajo. Če boste stavke začenjali z jaz, boste tako pojasnili lastna čustva in ne boste napadali partnerja.
Recite na primer: “Razočarana sem, da si brez razloga odpovedal počitnice, ker si mi tako dal občutek, da nisem pomembna.”

Nobenih posploševanj

Ko nas nekdo razburi, radi uporabljamo besedice, kot sta nikoli ali pa vedno. “Nikoli mi ne pomagaš” ali pa “Vedno te moram spomniti na smeti”. Ti dve mali, a zelo učinkoviti besedici poskrbita, da očitki dobijo enormno težo.
Partner ob njih zelo verjetno čuti, da ste nepravični. Tudi psihologi ugotavljajo, da pri takih stavkih ali razmišljanjih pogosto precenjujemo svoj del in podcenjujemo partnerjevega.

'Time out'

Med prepirom sta oba udeleženca preplavljena s čustvi, zelo verjetno izkričita vse mišljeno, pokažejo se solze, v besu se izreče mnogo nepremišljenega, kar pozneje obžalujemo. Ko opazimo, da so naša čustva zelo močna in jih težko nadziramo, je najbol­je prepir ‘prestaviti’. V takih primerih partnerju predlagajte, da se bosta pogovorila, ko se bosta malo pomirila.
Ali pa vsak nekajkrat globoko vzdihnita in izdihnita, preden nekaj rečeta ali naredita.
To ne pomeni, da zatrete lastna čustva, temveč le, da se boste bolje izražali, ko boste bolj umirjeni.

Fotografija: Shutterstock

Liza - 34/2018

Članek je objavljen v reviji
Liza - 34/2018

Želite prejemati revijo v svoj nabiralnik?

Naročite se lahko po telefonu 04 511 64 44,
ali preko spletne naročilnice.

Revija je lahko tudi lepo darilo.
Naročite revijo za svoje najdražje ali prijatelje.