Kvaliteta življenja

Ohranite vitalnost do pozne starosti

Ljudje se staramo na različne načine. Naj še tako pazimo na zdravje, prinaša starost velike spremembe v organizmu. Pogostokrat je najprej na udaru vid. Pred očmi se pojavljajo mravlje, vidno polje se zmanjšuje, ostrina vida se slabša.

V starosti se slabi sluh, še posebej za visoke frekvence, kar je pogosteje pri moških, kot pri ženskah. Prav tako se s starostjo spreminjata tudi vonj in okus, na kar je potrebno biti pozoren pri pripravi hrane.

Mišična masa se v starosti zmanjša skoraj za tretjino, kar močno vpliva na vitalnost telesa. Zato se pri starejših ljudeh znižuje telesna višina – celo preko 10 cm. Menja se tudi mineralna sestava kosti. Kosti izgubljajo kalcij, postajajo tanjše in bolj krhke, kar povečuje nevarnost nesreč in zlomov. V menopavzi se lahko pri ženskah pojavi osteoporoza, enako velja za moške v andropavzi.

Na vitalnost in energičnost vpliva tudi manjša absorbcijska kapaciteta pljuč, saj starejši ljudje vse težje dihajo zaradi zmanjšane elastičnosti pljuč. Vnos kisika je manjši, prav tako količina izdihanega ogljikovega dioksida. Zato je zelo pomembno, da starejši ljudje vadijo pravilno dihanje po nasvetu zdravnika ter se čimveč sprehajajo na svežem zraku.

Velja rek, da je človek toliko star, kot so njegove arterije. Cirkulacija krvi se slabša, arterije postanejo neelastične in zamašene, kar vpliva na povišanje krvnega tlaka, ki je razlog za številne resne bolezni. Visoka raven holesterola v krvi v kombinaciji s povišanim krvnim tlakom je lahko vzrok za možgansko kap ali srčni infarkt ter vpliva na slabše delovanje ledvic.

Masa jeter upada in pretok krvi skozi njih se zmanjšuje. Jetra lahko postanejo zamaščena, kar je vzrok za mnoge bolezni. Dnevno je pomembno popiti vsaj 2 litra vode.

Masa možganov se s starostjo zmanjša za 7 do 10%. To zmanjšanje ni vedno povezano s slabšim stanjem možganskega tkiva, saj je znano da preostale možganske celice, če je človek psihično aktiven, intenzivirajo svoj metabolizem in s tem nadomestijo propadle celice.

Nova znanstvena spoznanja kažejo na to, da zmanjšana aktivnost možganov pri starih ljudeh ne pripelje do propadanja, niti do zmanjšanja elektroaktivnosti v možganih. Gerontološke raziskave so prav tako potrdile, da je možno umske sposobnosti celo izboljšati. Zato je za vitalnost celotnega organizma pomembno vzdrževati možgansko aktivnost v starejših letih. Z upoštevanjem teh preprostih nasvetov bomo ohranili vitalno telo in vitalen duh še v pozni starosti.

Dodaj odgovor